Copenhagen,
Europe/Copenhagen

VELUX Outsources IT to Accenture

Accenture and VELUX have signed an agreement to the effect that Accenture will take over VELUX IT activities. Most employees from the VELUX Group IT function will be transferred to Accenture, but a small group of employees will remain in VELUX and the present locations will be maintained. The affected employees have been informed at meetings in Gelsted and Kolding today.

- VELUX har valgt at outsource sine it-aktiviteter ud fra en forretningsmæssig vurdering af, at vi vil kunne opnå en række fordele, der overordnet vil stille os stærkere i det globale marked med hård konkurrence, siger adm. direktør Jørgen Tang-Jensen, VELUX A/S.

Gennem denne aftale med Accenture, som VELUX har arbejdet sammen med i fem år omkring forskellige andre it-projekter, ønsker VELUX at få adgang til kompetencer, som det ville kræve væsentlige ressourcer selv af skulle vedligeholde i fremtiden. Accenture har it som kernekompetence og repræsenterer den viden og erfaring, som vil være relevant for os.

Accenture er en af verdens førende virksomheder med speciale inden for konsulentydelser, teknologi og outsourcing.

VELUX er en internationalt arbejdende virksomhed med produktions- og salgsselskaber i knap 40 lande. Det bliver derfor stadig mere komplekst at håndtere integrerede og brugervenlige it-systemer i alle dele af vores virksomhed, og vi ønsker fortsat at bruge it aktivt til at understøtte vores forretningsmæssige tiltag. F.eks. er vi i gang med en global ERP-implementering, som stiller krav til global support og øgede it-tekniske kompetencer. Gennem samarbejdet med Accenture ser vi bl.a. frem til at skulle samarbejde med en international virksomhed, som har global rækkevidde og ressourcer.

- Endelig vil jeg gerne understrege, at det også har været afgørende for VELUX, at vi har kunnet sikre vore it-medarbejdere nye udviklingsmuligheder i et professionelt it-fagligt miljø gennem det nye samarbejde, siger adm. direktør Jørgen Tang-Jensen, VELUX A/S.